maandag 25 februari 2013

Last one!

Nu gaan we er echt voor, het laatste berichtje over Big Island... Er was gewoon veel te doen en te zien, vandaar dat het wat tijd nodig had.
Maar hier gaan we dan... The last one...

Zoals reeds vermeld zijn we gaan snorkelen, maar dat weet iedereen ondertussen al, wat het zo speciaal maakte was dat we 's avonds zijn gaan snorkelen. Wanneer de zon weg is, en het water pikzwart is, dan mag je er in. And I kid you not, dat is echt wel mega scary!! Het is precies in een zwarte put springen, en als je dan al bang bent van water, en van alles wat er maar in dat water kan zitten, bah, eigenlijk niks voor mij dus. 
Maar toch gedaan, alles om de manta rays te zien!
En! We zijn nog twee keer moeten gaan ook want ja, de eerste keer was er geen rog te zien, typisch! Dus de dag er na nog eens dat donker water in.



We hebben een fotoke! Heel slecht, want ja, het was donker, maar het is er wel :D
Rechts van de lichtstraal, dat is hem!
Na de break ook een filmpje!

De tweede keer snorkelen was dus meer een succesverhaal, 4 mantaroggen van 3 tot 4 meter breed, echt een ervaring...

Na de koude waterervaring was het weer tijd voor iets anders. Green sand beach! 


Op dit moment had ik al kennis gemaakt met de grond, voet mega fel uit de kom, jippie, dus de toch naar beneden aan het strand heb ik niet kunnen doen, jammer, maar uhm, misschien voor de volgende keer? Je kan altijd dromen hé :D

Het meest jammere van de valpartij was dat ik die avond niet mee kon naar de lava, want er is al sinds jaren een constante lavaflow op Hawaii, en ik heb die dus maar van ver weg gezien, maar het is iets hé, beter dat dan niks. De hubby is wel geweest, onder druk van mij, want je kan dat toch niet laten liggen!





Ondertussen zat ik alleen in Ka'anapala, op een festivalletje, omgeven door hippies!

De laatste dag nog eens naar de Akaka waterfalls en naar de kust.





En dat was Hawaii dan, vanaf nu... saaiere zaken op de blog :D

6 opmerkingen:

Jorien zei

Wat een mooie foto's weer joh. Ik vind het erg leuk om over jullie reis te lezen :D

Inge en Steffen zei

Ah, leuk om te horen/lezen :D
Ik ga dan wel nog hier en daar een fotoke posten, er zitten nog wel grappige tussen...
En dan op naar het volgende verlof, woohoow, Maleisië, here we come!

Huisnummer 302 zei

Ok, al die reizen/reisplannen, ik ben officieel jaloers ;-)

The Baby zei

Machtig filmpje en foto's!!!
Hoezo the last one!!!

G

Petra/Guy zei

Echt leuk om die mooie foto's en dat filmpje te zien. Great !!

Inge en Steffen zei

Allee, kijk, omdat je het vraagt, ga ik wel nog eens een fotoke plaatsen of zo...