dinsdag 23 oktober 2012

De vraag: hoe maak je nu macarons...

Een aantal mensen hebben mij ondertussen al gemaild of via de commentaar gevraagd hoe je nu die Macarons de Paris maakt.
Dus zaterdag aan de slag gegaan, en foto'tjes genomen.

(Foto van weheartit.com moeten stelen, want ze waren al op voor er een deftige foto kon genomen worden).
En zo werkt het dus:
1. Meng de amandelbroyage met de suiker.



2. Kook het water met de suiker, dit mengsel start troubel, maar na één minuutje koken wordt dit helder.


3. Het zeeeeer warme suikerwater moet bij de eiwitten, heel traag er bij gieten, terwijl de eiwitten worden opgeklopt.

4. Resultaat van het mengen!

5. De opgeklopte eiwitten worden onder het eerste amandel-suikermengsel gemengd.


En dit heel, maar echt héél goed mengen!!
Het mengsel wordt niet glad, je blijft er zo wat een korrelstructuur in zien.

5'. Indien gewenst, is het nu zeker het moment om kleurstof toe te voegen
  Mengen!! Look how cute!

6. Op de mat spuiten, en in het hoofd houden dat het deeg wat gaat uitlopen. Ik gebruik een matje van Lekué of zo, zeer handig.
7. Nu wat geduld hebben, dit moet zo zeker een tiental minuutjes blijven liggen om wat te drogen, anders barsten ze heel snel open in de oven.
8. Bakken maar, een 18 à 20 minuten in de oven, op 150 graden, met de ovendeur op een kier.



Et voila! Vulling ertussen and you are done!

5 opmerkingen:

Annick zei

En ze hebben zeer gesmaakt!!!
En maar vragen hoe ik ze gemaakt had...Dus bij deze : vielen dank!

Desiree zei

Ik heb nog nooit macarons gegeten.. Ga je receptje eens proberen.

Sas zei

Leuk om te zien! Ik heb ze nog nooit gegeten (of gemaakt)

Dionne zei

Tja.. Dit is eigenlijk wat ik al deed, maar toch mislukken ze! Maar je zei ook iets over hard laten worden ofzo toch?

Oh en neem alsjeblieft een andere spamdingescodering. Dit wordt poging vijf..

Inge en Steffen zei

@Dionne, die spamdingescode is inderdaad wel niet te doen, ik ga zien of ik dat kan wijzigen.

En dat hard worden, is het drogen. Nadat je de macarons hebt gespoten, moeten ze zo een tijdje blijven liggen, zodat ze lichtjes drogen bovenaan, meer niet :D